人気ブログランキング | 話題のタグを見る

this must be the place



映画『 this must be the place 』劇中の

歌詞の訳が良かったです







Home is where i want to be
Pick me up and turn me round

家に帰りたいよ
迎えに来て帰らせて

I feel numb - burn with a weak heart

マヒする感覚
生まれつき弱い心臓

i guess i must be having fun

きっと僕は楽しんでる

The less we say about it the better

多くは語らない方がいい

Make it up as we go along

一緒にいれば何とかなる

Feet on the ground
Head in the sky

地に足を付けて
頭は空へ向けて

It's ok i know nothing's wrong . . nothing

大丈夫 何も間違ってない

Hi yo i got plenty of time

僕にはたっぷりと時間がある

Hi yo you got light in your eyes

輝く光を瞳に宿した君

And you're standing here beside me

そんな君がそばにいてくれる

I love the passing of time

過ぎゆく時がいとおしい

Never for money
Always for love

金のためでなく
いつも愛のために

Cover up and say goodnight . . . say goodnight

布団にくるまっておやすみを言おう



Home - is where i want to be
But i guess i'm already there

家は僕のいたい場所
もう着いたようだ

I come home - -she lifted up her wings

僕が帰ると彼女は翼を広げた

Guess that this must be the place

きっとここがその場所なんだ

I can't tell one from another
Did i find you, or you find me?

一体どっちが見つけたの?
僕が君を?それとも君が僕を?

There was a time before we were born
If someone asks, this where i'll be . . . where i'll be

もし生まれる前に誰かに聞かれたら
"ここへ行くよ"と答えよう
"ここが行き先"と

Hi yo we drift in and out

人はさまよい
行ったり来たり

Hi yo sing into my mouth

僕が歌う言葉を与えて

Out of all tose kinds of people

いろんな人がいるけれど

You got a face with a view

君の顔はいい眺め

I'm just an animal looking for a home

僕は家を探してさまよう動物

Share the same space for a minute or two

少し一緒にいさせて

And you love me till my heart stops
Love me till i'm dead

君は僕を愛してくれるだろう
僕が死ぬまで

Eyes that light up, eyes look through you

光り輝く瞳
君を見つめる目

Cover up the blank spots
Hit me on the head ah ooh

空白を覆い隠して
僕の頭を叩いて






映画の字幕より拝借しました
by 96770 | 2013-11-26 13:38 | ギャラリー
<< 語学学習中の方必読『外国語の水曜日』 『テッド』 >>